Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu jest zbiorem działań optymalizacyjnych, które mają na celu wypromowanie Twojej strony internetowej, osiągając tym samym wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych. Zapytaniami lokalnymi określamy te, które z kolei mają na celu znalezienie firmy w lokalizacji użytkownika, który wpisuje zapytanie. Najczęściej tym regionem jest miasto lub dzielnica.
Przykładowymi zapytaniami dla pozycjonowania lokalnego w Poznaniu są: „fryzjer Poznań”, „hydraulik Poznań”, „kwiaciarnia Poznań” itp. Celem użytkownika jest odnalezienie określonej usługi w wybranej lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu a Google+

Proces pozycjonowania lokalnego w Poznaniu

Proces pozycjonowania lokalnego w Poznaniu, choć od tego tradycyjnego różni się jedynie nieznacznie, to jednak wymaga zupełnie innego podejścia. SEO lokalne jest nadal promowaniem strony w wyszukiwarce, jednak na mniejszą skalę – chodzi głównie o lokalny obszar. Potencjalnemu klientowi zależy głównie na tym, aby usługa została wykonania tanio, w pobliżu miejsca zamieszkania i mogła poszczycić się dobrymi opiniami.

Lokalne SEO przynosi korzyści nie tylko użytkownikom, ale również przedsiębiorcom. Dzięki temu użytkownik ma możliwość w prosty i szybki sposób odnaleźć interesujące go usługi, natomiast SEM i SEO lokalne przedsiębiorcom pozwala na ograniczenie kosztów promowania biznesu w sieci na skalę ogólnopolską. W przypadku chęci oszczędzenia budżetu i ograniczonych wydatków, firma powinna zdecydować się na efektywne i skuteczne pozycjonowanie lokalne.
A jak zabrać się za pozycjonowanie lokalne w Poznaniu, aby dobrze na nim wyjść? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu na temat pozycjonowania lokalnego!

Lokalne wyszukiwania – jak działa lokalne SEO?

Co to jest SEO lokalne?

Na co dzień najwięcej korzystamy ze smartfonów z dostępem do Internetu. To właśnie za pomocą tych urządzeń wielu z nas poszukuje usług i stanowi obszerną bazę danych. Gdy poszukujemy informacji o dobrej restauracji sushi w pobliżu, prawdopodobnie pierwsze, po co sięgniemy, by jej poszukać, to będzie smartfon. Wtedy wpisujemy w wyszukiwarkę np. frazę „Sushi Poznań” i w kilka sekund wyskakuje nam wiele propozycji w pobliżu. Tym jest właśnie pozycjonowanie lokalne. Co może być jeszcze ciekawsze, często wystarczy wpisać samą interesującą nas frazę. Dlaczego? Ponieważ Google korzysta z wielu narzędzi lokalizacji, by móc oferować nam jak najlepiej dopasowane wyniki. Google określa nasze położenie geograficzne na podstawie adresu IP lub GPS.

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu to nie tylko określanie geolokalizacji, ale również lokalne SEO. Nadal bardzo istotnymi czynnikami przy pozycjonowaniu stron są czynniki, takie jak optymalizacja strony na frazy kluczowe z nazwami miast lub regionu, czym określamy lokalne SEO i działania SEM.

Google Moja Firma a SEM i SEO a pozycjonowanie lokalne w Poznaniu

SEM i SEO a pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu obejmuje również pozycjonowanie w mapach Google. Google Maps używane jest nie tylko do nawigowania, ale także wyszukiwania usług, sklepów czy większych firm w najbliższej lokalizacji użytkownika, dotyczy to szczególnie smartfonów. Aby oznaczyć firmy na mapie Google, używa się do tego wizytówki Google Twoja Firma. Jeśli mamy tę wizytówkę, to możemy oznaczyć na mapie Google własną firmę, co niewątpliwie pomoże potencjalnym klientom naszej marki w jej odnalezieniu.

Wszystkie informacje o Twojej firmie będą wyświetlane również w lokalnych wynikach wyszukiwania – i to wszystko za pomocą standardowych wyników. Stanowi to jeden z najefektywniejszych sposobów na pozycjonowanie lokalne Twojej firmy i pozyskiwanie stałych klientów. Jeśli wizytówka Google Moja Firma będzie bardzo dobrze zarządzana, zbuduje to profesjonalny wizerunek
Wizytówka Google Moja firma zwiększa Twoje szanse na zdobycie klientów poprzez efektywne działania.

Czym jest NAP?

Co to jest NAP?

Warto jeszcze wspomnieć o kolejnym istotnym czynniku. Jest nim NAP – name, address, phone. Dane firmy muszą być poprawnie wypełnione i tworzyć spójną całość. To daje jasny komunikat, że Twoja firma jest godna zaufania. Opinie i recenzje Twojej firmy mają znaczący wpływ na pozycjonowanie lokalne w Poznaniu. NAP mają ogromną wartość dla Google’a, ale też dla klientów – pozytywne opinie są bardzo cenne. Wyższa średnia ocen to większa szansa na lepszą pozycję.
Zapamiętaj! Aż 80% użytkowników smartfonów przeprowadza wyszukiwania lokalne! Warto poważnie skupić się na tych statystykach i dbać o widoczność swojej firmy!

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *