Marketing, w tym SEM i SEO w Poznaniu zawsze było i będzie potrzebne, ponieważ jego zadanie jest jasne i mało kto chciałby zrezygnować z pozyskania nowych klientów. Kiedyś marketingiem nazywało się głównie promowanie firmy poprzez ulotki, wizytówki, czy też gadżety. Dziś liczy się przede wszystkim marketing online. Jeśli więc chcesz, aby Twoja firma szybko osiągnęła status opłacalnej na lokalnym rynku, dowiedz się, czy jest SEM i SEO, bez których nie masz szans zaistnieć.
Czym SEM i SEO się od siebie różnią?
Skrót SEM ukrywa pod sobą wyrażenie Search Engine Marketing, natomiast skrót SEO – Search Engine Optimization. Nietrudno z tego wywnioskować, że SEM jest więc pojęciem znacznie szerszym. SEM i SEO działają niejako jednocześnie i trudno, aby jedno mogło dziś funkcjonować bez drugiego. Dzisiaj często określenie SEO jest używane zamiennie ze słowem „pozycjonowanie”, bo jest to w istocie to samo. Skupmy się jednak najpierw na szerszym temacie, czyli SEM. Co w sobie zawiera?
Search Engine Marketing to wszelkie działanie promocyjne w wyszukiwarkach internetowych, które mają na celu wypromowanie strony internetowej. Zaliczają się więc do nich kampanie oparte na sponsorowanych linkach, optymalizacja stron internetowych i oczywiście dobre pozycjonowanie będące podstawą widoczności witryny. Do SEM zalicza się więc również PPC, czyli Pay Per Click. Jest to reklama, którą możesz mocno kontrolować pod kątem budżetu. Polega na płatnych kliknięciach w wygenerowaną reklamą. Oznacza to, że płacisz za kampanię jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. To bardzo wygodny i dosyć bezpieczny sposób na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie.

Search Engine Optimization to działanie polegające na pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych, tak aby znajdowała się ona jak najwyżej na listach wyszukiwań wyświetlanych przez potencjalnych klientów firmy. SEO w dużej mierze polega na wysyceniu treści witryny słowami kluczowymi i frazami, które są wpisywane w okno wyszukiwarki przez zainteresowane tematem osoby.

Rozsądne podejście do pracy nad SEM i SEO to podstawa osiągnięcia sukcesu. Jeśli więc tego oczekujesz, zacznij działać regularnie i konsekwentnie, albo też zleć działanie profesjonalistom. Pozycjonowanie swojej strony i działania marketingowe wokół niej są zajęciem mocno absorbującym. Aby dały wymierne efekty, trzeba je prowadzić w przemyślany i skuteczny sposób. Jesteśmy firmą działającą na obszarze Poznania, tak więc doskonale zdajemy sobie sprawę, jak działa tu zarówno SEM, jak i SEO. W ostatnich latach marketing lokalny znacznie zyskał na znaczeniu, także jeśli zależy Ci na popularyzowaniu wśród lokalnych klientów, a tym samym i dalej swojej witryny, rozpocznij z nami współpracę.
Jak zaplanować działania SEM i SEO w Poznaniu?
Każde działanie w naszej firmy powinno być odpowiednio zaplanowane. Warto założyć sobie cele i kilka planów awaryjnych, aby nigdy nie poczuć się zaskoczonym. Żadna sytuacja nie będzie wtedy dla Ciebie zaskakująca, a Ty pozostaniesz spokojny, bo będziesz na wszystko przygotowany. Nawet jeśli zlecisz pozycjonowanie firmie zewnętrznej, warto, abyś znał plan pozycjonowania. Zacznij więc od określenia, na czym dokładnie Ci zależy. Nie mogą to być bardzo wygórowane cele, jednakże, warto, aby zmotywowały Cię do działania. Nie mogą być to cele bardzo ogólne, a takie, które da się konkretnie określić. Zacznij więc od zwiększenia dziennych transakcji, a nie od zwiększenia zysków o 100%. Pamiętaj, że osiągnięcie celu Cię zmotywuje, warto więc zacząć od czegoś mniejszego, czy też częściowego, aby dało Ci to energię do dalszego działania.

Kolejna rzecz, przy wszystkich działaniach SEM i SEO to zaplanowanie budżetu. Każde działanie promocyjne niesie za sobą koszty i im szybciej to do Ciebie dotrze, tym lepiej. Oczywiście wszystko można osiągnąć pracą własną, jednakże konkurencja nie śpi i prawdopodobnie korzysta z pomocy, także działać musisz skutecznie, skrupulatnie i szybko. Tak, dokładnie.
To szybkie działanie w przypadku pozycjonowania może być dla Ciebie dosyć mylące, bo same efekty nie przyjdą do Ciebie z dnia na dzień. Działania SEM i SEO są procesem, który będzie trwał kilka miesięcy, zanim Ty otrzymasz efekty w postaci większego ruchu na stronie, a potem zwiększenia zysków. Musisz uzbroić się w cierpliwość i nie rezygnować, jeśli nie zobaczysz efektów następnego dnia. Tutaj liczy się codzienne działanie i konsekwencja w postępowaniu. Jeśli odpuścisz, żaden sukces do Ciebie nie przyjdzie.
Następna rzecz to ciągła kontrola swoich działań. Nie możesz założyć, że każdy Twój ruch jest bezbłędny, a początkowe założenia nie są do zmiany. Twoje działania muszą być elastyczne, a ciągła analiza czynności marketingowych pozwoli Ci na bieżącą weryfikację efektów, co może Ci przynieść jedynie korzyści. Jeżeli zobaczysz, że Twoja praca przynosi efekty, będziesz mógł ją w dalszym ciągu wykonywać. Jeśli jednak zauważysz, że efektu nie ma lub kompletnie rozmija się z tym, czego chcesz, będziesz mógł zmodyfikować swój sposób postępowania. Musisz jednak pamiętać przy tym, że wszystko, co w pozycjonowaniu robisz, przyjdzie do Ciebie z efektem ze sporym opóźnieniem.
Jakie korzyści przyniesie Ci SEM i SEO na lokalnym rynku?

Jeśli nie jesteś w stanie poświęcić odpowiednio dużo czasu na pracę nad pozycjonowaniem, jedynym rozsądnym rozwiązaniem będzie zlecenie jej firmie, która się na tym zna. Działamy w Poznaniu, więc Twoja firma będzie w dobrych rękach! Jesteśmy agencją marketingową, która doskonale wie, czym jest pozycjonowanie i jak wiele pracy trzeba włożyć, żeby przyniosło Ci efekty. Twoja strona będzie widoczna w sieci i utrzyma się na satysfakcjonującym miejscu, jeśli tylko dasz nam szansę.
Zalety prawidłowego prowadzenia SEM i SEO w Poznaniu są oczywiste, ale warto je wypunktować, by było to lepiej widać:
- efektywne wyniki – znacznie lepsze, niż kiedy stawiasz na marketing papierowy,
- pozytywny odbiór konsumentów – jeśli reklama się nie narzuca, a wyświetla osobom zainteresowanym, to trudno nie uznać tego za efekt pozytywny,
- sprecyzowany cel – używając określonych słów i fraz kluczowych, nastawiasz się na określoną grupę docelową i to jest jak najkorzystniejsze działanie,
- stosunkowo szybkie efekty – dobrze planując połączone ze sobą działania marketingowe, jesteś w stanie osiągnąć efekty zarówno krótko, jak i długoterminowe.
Brak działań związanych z pozycjonowaniem sprawi, że nie będzie Cię w Internecie widać, a co za tym idzie – nie uzyskasz żadnych efektów swojej pracy, a poniesiesz w tym jedynie koszty. Zainwestuj więc w swój czas lub w pomoc, którą jesteśmy Ci w stanie zaoferować. Mamy doświadczenie i wiedzę, którą cały czas aktualizujemy, a dzięki temu, że wciąż działamy, mało co jest nas w stanie zaskoczyć. Sprawdź nas.
